Skip to main content
 

Innovatieve media

2 min read

Waar deze blog precies over zal gaan is nog een work in progress. Ik heb duidelijk moeite om me er toe te zetten elke dag een post te maken. Dat komt ook omdat ik nog niet helemaal de focus van dit blog heb bepaald. Dus: waar zullen we het eens over gaan hebben?

Waar ik absoluut zo nu en dan iets over zou willen schrijven zijn de ontwikkelingen in het medialandschap. Onder invloed van nieuwe technologie en veranderend gedrag van 'mediaconsumenten' is die wereld sterk aan verandering onderhevig en het ziet er niet naar uit dat dit onderwerp snel uitgeput zal raken.

Er zouden mensen zijn die zeggen: 'Ah, je gaat bloggen over nieuwe media'. Zo zou je het kunnen zeggen, ware het niet dat ik een klein beetje een hekel heb aan de term nieuwe media. Ik ben zelf een dertiger en het grootste deel van mijn leven zijn deze media er al. Dus zo nieuw zijn ze niet. Ook de toepassingen van veel z.g.n. nieuwe media zijn niet echt nieuw te noemen. En ik ben niet de enige die er zo over denkt want toevallig dit weekend deze tweet nog:
[blackbirdpie url="http://twitter.com/#!/LucasVroemen/status/23846900423725056"]
Misschien moeten we het dan in het vervolg maar geen nieuwe- maar innovatieve media noemen. De term innovatieve media dekt volgens mij ook veel beter de lading. Onder de term innovatieve media kan ook veel meer vallen dan je onder nieuwe media zou verwachten. Zelfs print kan een innovatief medium zijn en ook op TV (oude media) kunnen nieuwe concepten en toepassingen worden ontwikkeld waardoor het een innovatief medium wordt.

Voor de zekerheid heb ik de domeinnaam innovatievemedia.nl maar even vastgelegd. Alhoewel ik dit blog voorlopig nog onder op blog.toontoet.nl zal houden kan het misschien later nog eens een leuke URL zijn voor een apart blog.